Arkadaşlar Forumda En Çok Arandığını Düşündüğüm Ve Yararlı Olcak Konuları Bir Döküman Haline Getirdim Ve Şimdide Yayınlıyorum

IrcServices’de Help Kanalında Op Olanlara Otomatik Host ;

Kod:
cd ircservices-x.x.x
cd modules
cd chanserv
pico check.cCheck.c Dosyası Içerisindeki Aşağıdaki Satırı Buluyoruz ;
Alıntı:
if (call_callback_4(module, cb_check_chan_user_modes,
source, user, c, modes) > 0)
return; 

Bu Satırın Hemen Altına Aşağıdaki Satırı Ekleyip Kayıt Ediyoruz ;

Alıntı:
if (!stricmp(c->name, “#help”) && check_access(user, ci, CA_AUTOOP)) {
send_cmd(s_NickServ, “chghost %s Helper.Domain.Com”, user->nick);
send_cmd(s_NickServ, “SVSMODE %s +hW :1”, user->nick);

Kaydedip Çıkıyoruz [ ctrl + x +y ] Çıktıktan Sonra Aşağıdaki Komutları Uyguluyoruz ;

Kod:
cd ..
cd ..
make
make install

Servisleri Yeniden Başlatmanız YeterLi oLacaktır..

——————–*******************————————–
IrcServices’de Kayıtlı Nicklere Host ;

Kod:
cd ircservices-5.0.56
cd modules
cd nickserv
pico main.cMain.c

Dosyası Içerisinde Aşağıdaki Satırı Buluyoruz ;
Alıntı:
module_log(“%s!%s@%s identified for nick %s”,
u->nick, u->username, u->host, u->nick);
notice_lang(s_NickServ, u, NICK_IDENTIFY_SUCCEEDED); 

Satırın Hemen Altına Şu Satırı Ekleme Yapınız ;

Alıntı:
send_cmd(s_NickServ, “CHGHOST %s %s.Domain.CoM”, u->nick, u->nick); 

Ekleyip Kayıt Edip Çıkıyoruz [ Ctrl + x + y ] Kayıt Edip Çıktından Sonra Aşağıdaki Komutları Uyguluyoruz ;

Kod:
cd ..
cd ..
make clean
make
make install
——————–*******************————————–

IrcServices’de Kayıtsız Nicklere Servera Girişlerinde Uyarı Verme ;

Kod:
cd ircservices-xxx
cd modules
cd operserv
pico news.cNews.c Dosyası Içinde Aşağıdaki Satırı Buluyoruz ;
Alıntı:
/* Callback for users logging on. */

static int new_user_callback(User *u)
{
display_news(u, NEWS_LOGON);
return 0;

Yukarıda Verdiğim Kodu Aşağıdaki Gibi Değiştirin ;

Alıntı:
/* Callback for users logging on. */

static int new_user_callback(User *u)
{
NickInfo *ni = NULL;
display_news(u, NEWS_LOGON);
ni = get_nickinfo(u->nick);
if (!ni) {
send_cmd(s_GlobalNoticer, “NOTICE %s :Merhaba %s, Nickiniz Kayıtlı Değil, Nick Kaydı Hakkında Daha Fazla Bilgi için /msg nickserv help register Komutunu Kullanınız.”, u->nick, u->nick);
}

return 0;

Aynen Böyle Kayıt Edip Çıkıyoruz [ Ctrl + x +y ] Dosyadan Çıktıktan Sonra Aşağıdaki Komutları Uyguluyoruz..

Kod:
cd ..
cd ..
make
make install

——————–*******************————————–
Anope’de Helperlara Otomatik Host ;

Anope Klasörü Içinde chanserv.c Dosyasını Buluyoruz Ve Aşağıdaki Satırları Aratıyoruz ;

Alıntı:
/************************************************** ***********************/

/* Check whether a user should be opped on a channel, and if so, do it.
* Return 1 if the user was opped, 0 otherwise. (Updates the channel’s
* last used time if the user was opped.) */

int check_should_op(User * user, const char *chan)
{
ChannelInfo *ci = cs_findchan(chan);

if (!ci || (ci->flags & CI_VERBOTEN) || *chan == ‘+’)
return 0;

if (check_access(user, ci, CA_AUTOOP)) { 

Bu Satırın Altına Aşağıdaki Satırları Ekleyiniz ;

Alıntı:
if (!stricmp(“#Help”, chan))
{
send_cmd(s_ChanServ, “CHGHOST %s helper.arkadaslik.gen.tr”, user->nick);
send_cmd(s_HelpServ, “PRIVMSG %s :Artik bir Helpersiniz.”, user->nick);
send_cmd(s_HelpServ, “MODE %s +o %s”, chan, user->nick);
send_cmd(s_HelpServ, “SVS2MODE %s +h”, user->nick);

}
else {
send_cmd(whosends(ci), “MODE %s +o %s”, chan, user->nick);
}
return 1; 

Ve Kayıt Edip Çıkıyoruz [ Ctrl + x + y ] Çıktıktan Sonra Aşağıdaki Komutları Anope ANA Dizininde Uyguluyoruz ;

Kod:
make
make install

Servislerimizi Baştan Başlatıyoruz..

——————–*******************————————–

Anope’de Kayıtsız Nicklere Girişte Uyarı ;

Alıntı:
http://www.anope.org/modules/ns_noticeunregistered.c 

Yukarıdaki Linkten Dosyamızı Dowland Ediyoruz ;

Kod:
 cd Anope1.7.13
cd src
pico users.cUsers.c Dosyası Içerisinde Aşağıdaki Satırı Aratıyoruz ;
Alıntı:
if (svid == 0) {
display_news(user, NEWS_LOGON);
display_news(user, NEWS_RANDOM);

Satırın Hemen Altına ;

Alıntı:
if (!user->na) {
send_cmd(s_NickServ, “NOTICE %s :Merhaba %s, Nickiniz Kayıtlı Değil, Nick Kaydı Hakkında Daha Fazla Bilgi için /msg nickserv help register Komutunu Kullanınız.”, user->nick, user->nick);

Eklemeyi Yaptıktan Sonra [ Ctrl + x + y ] Dosyadan Çıktıktan Sonra Aşağıdaki Komutları Uyguluyoruz..

Kod:
cd ..
cd ..
make
make install

——————–*******************————————–

Sunucumdaki @% Yetki Simgelerini Değiştirmek Istiyorsanız ;

Kod:
cd Unreal3.2
cd include
pico common.hCommon.h

Dosyasına Giriyoruz Ve Aşağıdaki Satırı Aratıyoruz ;
Alıntı:
#ifdef PREFIX_AQ
#define CHPFIX “(qaohv)~&@%+”
#define CHPAR1 “beI”
#else
#define CHPFIX “(ohv)@%+”
#define CHPAR1 “beIqa”
#endif /* PREFIX_AQ */

#define CHPAR2 “kfL”
#define CHPAR3 “l”
#define CHPAR4 “psmntirRcOAQKVGCuzNSM” 

Satırı Bulduktan Sonra ;

Alıntı:
#define CHPFIX “(qaohv)~&@%+” 

Buradaki ~&@%+ Işaretlerini Değiştirip Dosyadan Çıkıyoruz [ Ctrl + x + y ] Çıktıktan Sonra Aşağıdaki komutları Uyguluyoruz ;

Kod:
cd ..
make
./unreal rehash

——————–*******************————————–

Sunucu’ya Bağlanış Mesajını Değiştirmek Istıyorsanız ;

Alıntı:
irc.topluchat.com- *** Looking up your hostname…

irc.topluchat.com- *** Checking ident…

irc.topluchat.com *** Received identd response 

Yukarıdaki Yazıları Yani  Aşağıdaki Komutları Uygulayın ;

Kod:
cd Unreal3.2
cd include
pico h.hH.h

Dosyası Içine Giriyoruz Aşağıdaki Satırları Aratıyoruz ;
Alıntı:
Looking up your hostname…
Checking ident…
Received identd response 

Bu Satıları Kendinize Göre Ayarladıktan Sonra Kayıt Edip [ Ctrl + x + y ] Çıktıktan SOnra ;

Kod:
cd ..
make

Sonra Serveri

./unreal Stop

./unreal Start

Yapıp Kapayıp Açıyoruz Ve Etkin Hale Geliyor..

——————–*******************————————–

Sunucuzda /Version Editlemek Istıyorsanız Buyrun Aşağı ;

Kod:
cd Unreal3.2.3
cd src
pico s_err.cS_err.c

Dosyasına Girip Aşağıdaki Dosyaları Aratıyoruz ;
Alıntı:
/* 001 RPL_WELCOME */ “:%s 001 %s :Welcome to the %s IRC Network %s!%s@%s”,
/* 002 RPL_YOURHOST */ “:%s 002 %s :Your host is %s, running version %s”,
/* 003 RPL_CREATED */ “:%s 003 %s :This server was created %s”,
/* 004 RPL_MYINFO */ “:%s 004 %s %s %s %s %s”,
/* 005 RPL_ISUPPORT */ “:%s 005 %s %s :are supported by this server”, 

5 Satırı Kendinize Göre Editleyin Örnek ;

Alıntı:
/* 001 RPL_WELCOME */ “:%s 001 %s :topluchat.com Sohbet odalarına hoş geldiniz”,
/* 002 RPL_YOURHOST */ “:%s 002 %s :Sunucuya Hoş Geldiniz.”,
/* 003 RPL_CREATED */ “:%s 003 %s :-“,
/* 004 RPL_MYINFO */ “:%s 004 %s :topluchat.com Sohbet Odaları –> ( http://www.topluchat.com )”,
/* 005 RPL_PROTOCTL */ “:%s 005 %s”, 

Sonra Dosyadan Kayıt Edip [ Ctrl + x + y ] Yapıp Kayıt Edip Çıkıyoruz Daha Sonra Aşağıdaki Komutları Uyguluyoruz..

Kod:
cd ..
make
./unreal restart

Sunucunuza Login ID : Nick Şeklinde Whois De Görünmesini Isterseniz Aşağıdaki Vericem ;

Anope için ;Src/Nickserv.c Dosyası Içerisinde ;

Alıntı:
notice_lang(s_NickServ, u, NICK_IDENTIFY_SUCCEEDED); 

Bu Satırın Hemen Altına ;

Alıntı:
send_cmd(ServerName, “SWHOIS %s :Login ID:%s”, u->nick, u->nick); 

Ekleyin Ve Aşağıdaki Komutları Uygulayın ;

Kod:
cd ..
make
make install

Daha Sonra Servisleriniz Yeniden Başlatın ..

IrcServices Için ;
Modules/Nickserv/Main.c
Main.c
Dosyası Içersinde Aşağıdaki Satırı Buluyoruz ;
Alıntı:
notice_lang(s_NickServ, u, NICK_IDENTIFY_SUCCEEDED); 

Bu Satırın Hemen Altına ;

Alıntı:
send_cmd(s_NickServ, “SWHOIS %s :Login ID:%s”, u->nick, u->nick); 

Ekliyoruz Ve Kayıt Edip [ Ctrl + x + y ] Çıkıyoruz Daha Sonra Şu Komutları Uyguluyoruz ;

Kod:
cd ..
cd ..
Make
Make install

Servislerimizi Baştan Başlatıyoruz

——————–*******************————————–
No Reason Sunucudan Atılma Mesajını Değişme ;

Aşağıdaki komutları Uyguluyoruz ;
Kod:
cd Unreal3.2
cd src
cd modules
pico m_tkl.cM_tkl.c

Dosyasının Içine Giriyoruz Ve Aşağıdaki Satırı Buluyoruz ;

Alıntı:
char *tkllayer[9] = {
me.name, /*0 server.name */
NULL, /*1 +|- */
NULL, /*2 G */
NULL, /*3 user */
NULL, /*4 host */
NULL, /*5 setby */
“0”, /*6 expire_at */
NULL, /*7 set_at */
“no reason” /*8 reason */ 

Son Satırdaki No Reason yazınısını kendinize Göre Değiştirin Örnek Olarak ;

Alıntı:
char *tkllayer[9] = {
me.name, /*0 server.name */
NULL, /*1 +|- */
NULL, /*2 G */
NULL, /*3 user */
NULL, /*4 host */
NULL, /*5 setby */
“0”, /*6 expire_at */
NULL, /*7 set_at */
“Server Kurallarina Uymadiginiz Gerekcesi ile Serverdan uzaklastirildiniz. ” /*8 reason */ 

 

Değiştirdikten Sonra Dosyadan Kayıt Edip [ Ctrl + x + y ] Çıkıyoruz Daha Sonra Aşağıdaki komutları Uyguluyoruz ;

Kod:
cd ..
cd ..
make
make install
./unreal stop
./unreal start

Evet Artık Sunucudan Atılış Mesajınız Değişmiştir..

——————–*******************————————–

Anope Services’de /Ns Ajoin Add #Kanal Komutunu Oluşturmak ;

Ilk Once Modul Kurulumunu Aktif Etmedi Iseniz Modul Kurulumunu Aktif Ediyoruz ;

Kod:
 cd anopex.x.x
make distclean
./configure

./configure

Ederken Size Şöyle Bir Soru Yöneltilicektir ;

Alıntı:
“You need to configure Anope to be compiled with module support. To
do so you must run ./configure and answer “Yes” when asked for
Module Support, and selecting a folder where your modules will live
in (the default path is safe for most people).” 

Böyle Bir Soru Soracaktır Bu Soruya “YES” Demelisiniz Daha Sonra Aşağıdaki Komutları Uyguluyoruz ;

Kod:
make
make install

Modul Kurulumunu Aktif Ettikten Daha SOnra Ise Aşağıdaki Komutu Uyguluyoruz ;

Kod:
[ cd modules

Buraya Modulumuzu Çekiyoruz Çektinden Sonra Ise ;

Kod:
 ./compile.sh
cd ..
make
make install

Ile Modulumuzu Aktif Ediyoruz Daha Sonra Ise Sunucumuzdan ;

Kod:
 /os modload modulismi

Komutunu Uyguluyoruz ..

Modül Linki: http://raistlin.eroin.org/addon.c

——————–*******************————————–

Sunucunuzun quiT Ve Kanal /Part Mesajlarını Ayarlamak Isteriseniz ;

Aşağıdaki Komutları Uyguluyoruz ;

Kod:
cd Unreal3.2
pico unreaircd.conf

Kanal /Part Çıkış Mesajı Için Aşağıdaki Satırı Aratıyoruz ;

Alıntı:
static-part “Mesaj”; 

Mesaj Yazan Yeri Kendinize Göre Ayarlayın ..

Sunucudan Çıkış Mesajı Için Aşağıdaki Satırı Aratıyoruz ;

Alıntı:
static-quit “Mesaj”; 

Buradada Mesaj Yazan Yeri Kendinize Göre Editleyip Dosyadan ÇıKın [ Ctrl + x + y ] Çıktıktan Sonra ;

Alıntı:
./unreal rehash 

Yaparak Sunucumuzu Yeniliyoruz..Yaptığınız Yenilikeler Aktif Olmuştur ..
——————–*******************————————–
Oper/Admin/Co-Admin Lerin Hostlarını Kendiniz Ayarlamak Isterseniz ;

Aşağıdaki Komutları Uyguluyoruz ;
Kod:
cd Unreal3.2
pico unrealircd.conf

Komutları Uygulayarak unrealircd.conf dosyasına girdik ve Aşağıdaki satırları aratıyoruz ;

Alıntı:
hosts {
local “Ircop.Sunucu.com”;
global “ırcop.Sunucu.com”;
coadmin “Coadmin.Sunucu.com”;
netadmin “Netadmin.Sunucu.com”;
servicesadmin “Servicesadmin.Sunucu.com”;
admin “Admin.Sunucu.com”;
host-on-oper-up “yes”;
}; 

Bu Satırları Kendinize Göre Editleyin Ve Dosyadan Kayıt Edip [ Ctrl + x + y ] Çıktıktan Sonra Aşağıdaki komutları Uygulayın ;

Kod:
./unreal rehash

Yaptığımız Değişiklikler Aktiftir..

——————–*******************————————–

Modul Kurulumu ;/iRcops Modul Kurulumunu Anlatacağım İlk Önce Ftp Ye Giriyoruz Unreal3.2/src/modules Ve Modulumuzu Atıyoruz iRcops iÇin Aşağıda Vericem.

Alıntı:
#include “config.h”
#include “struct.h”
#include “common.h”
#include “sys.h”
#include “numeric.h”
#include “msg.h”
#include “channel.h”
#include <time.h>
#include <sys/stat.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <string.h>
#ifdef _WIN32
#include <io.h>
#endif
#include <fcntl.h>
#include “h.h”
#ifdef STRIPBADWORDS
#include “badwords.h”
#endif
#ifdef _WIN32
#include “version.h”
#endif

#define RPL_IRCOPS 337
#define RPL_ENDOFIRCOPS 338
#define MSG_IRCOPS “IRCOPS”
#define TOK_IRCOPS “IO”
#define MyMod ModIrcops->handle
#define IsAway(x) (x)->user->away
#define IsSkoAdmin(sptr) (IsAdmin(sptr) || IsNetAdmin(sptr) || IsSAdmin(sptr) || IsCoAdmin(sptr))
#define DelCommand(x) if (x) CommandDel(x); x = NULL

static Command *AddCommand(char *msg, char *token, int (*func)());
DLLFUNC int m_ircops(aClient *cptr, aClient *sptr, int parc, char *parv[]);

ModuleInfo *ModIrcops;
Command *CmdIrcops;

#ifndef DYNAMIC_LINKING
ModuleHeader m_ircops_Header
#else
#define m_ircops_Header Mod_Header
ModuleHeader Mod_Header
#endif
= {
“ircops”,
“$Id: m_ircops.c,v 2.3 2003/12/01 11:46:08 Salazar Exp $”,
“command /ircops”,
“3.2-b8-1”,
NULL
};
/* The purpose of these ifdefs, are that we can “static” link the ircd if we
* want to
*/

/* This is called on module init, before Server Ready */
#ifdef DYNAMIC_LINKING
DLLFUNC int Mod_Init(ModuleInfo *modinfo)
#else
int m_ircops_Init(ModuleInfo *modinfo)
#endif
{
ModIrcops = modinfo;
CmdIrcops = AddCommand(MSG_IRCOPS, TOK_IRCOPS, m_ircops);

if (!CmdIrcops)
return MOD_FAILED;

return MOD_SUCCESS;
}

/* Is first run when server is 100% ready */
#ifdef DYNAMIC_LINKING
DLLFUNC int Mod_Load(int module_load)
#else
int m_ircops_Load(int module_load)
#endif
{
return MOD_SUCCESS;
}
/* Called when module is unloaded */
#ifdef DYNAMIC_LINKING
DLLFUNC int Mod_Unload(int module_unload)
#else
int m_ircops_Unload(int module_unload)
#endif
{
DelCommand(CmdIrcops);

return MOD_SUCCESS;
}

typedef struct
{
unsigned long *umode;
char *text;
} oflag;

static oflag otypes[] =
{
{ &UMODE_NETADMIN, “Network Administrator” },
{ &UMODE_ADMIN, “Server Administrator” },
{ &UMODE_SADMIN, “Services Administrator” },
{ &UMODE_COADMIN, “Co Administrator” },
{ &UMODE_OPER, “IRC Operator” },
{ &UMODE_LOCOP, “Local IRC Operator”
},
{ NULL, NULL }
};

static char *find_otype(unsigned long umodes)
{
unsigned int i;

for (i = 0; otypes[i].umode; i++)
if (*otypes[i].umode & umodes)
return otypes[i].text;

return “an unknown operator”;
}

static Command *AddCommand(char *msg, char *token, int (*func)())
{
Command *cmd;

if (CommandExists(msg))
{
config_error(“Command %s already exists”, msg);
return NULL;
}
if (CommandExists(token))
{
config_error(“Token %s already exists”, token);
return NULL;
}

cmd = CommandAdd(MyMod, msg, token, func, MAXPARA, 0);

#ifndef _WIN32
if (ModuleGetError(MyMod) != MODERR_NOERROR || !cmd)
#else
if (!cmd)
#endif
{
#ifndef _WIN32
config_error(“Error adding command %s: %s”, msg,
ModuleGetErrorStr(MyMod));
#else
config_error(“Error adding command %s”, msg);
#endif
return NULL; /* just to be sure */
}

return cmd;
}
int m_ircops(aClient *cptr, aClient *sptr, int parc, char *parv[])
{
aClient *acptr;
char buf[BUFSIZE];
int opers = 0, admins = 0, globs = 0, aways = 0;

sendto_one(sptr, “:%s 339 %s :+=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=+”,
me.name, sptr->name);
sendto_one(sptr, “:%s 339 %s : \2Sunucuda Online olan Yönetici Listesi\2 “,
me.name, sptr->name);
sendto_one(sptr, “:%s 339 %s : “,
me.name, sptr->name);
sendto_one(sptr, “:%s 339 %s :+=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=+”,
me.name, sptr->name);
for (acptr = client; acptr; acptr = acptr->next)
{
/* List only real IRC Operators */
if (IsULine(acptr) || !IsPerson(acptr) || !IsAnOper(acptr))
continue;
/* Don’t list +H users */
if (!IsAnOper(sptr) && IsHideOper(acptr))
continue;

sendto_one(sptr, “:%s %d %s : \2Rumuz\2 : %-13s \2Yetki\2 : %-20s ” “%s”,
me.name, RPL_IRCOPS, sptr->name,
acptr->name,
find_otype(acptr->umodes),
(IsAway(acptr) ? “- Me&thorn;gul” : IsHelpOp(acptr) ? “” : “”));

if (IsAway(acptr))
aways++;
else if (IsSkoAdmin(acptr))
admins++;
else
opers++;

}

globs = opers + admins + aways;

sprintf(buf,
“Toplam: %d Operatör%s Ba&eth;l&yacute; – %d Yönetici%s , %d IRC Operatör%s ve %d Me&thorn;gul”,
globs, (globs) > 1 ? “” : “”, admins, admins > 1 ? “” : “”,
opers, opers > 1 ? “” : “”, aways);
sendto_one(sptr, “:%s 339 %s :+=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=+”,
me.name, sptr->name);

sendto_one(sptr, “:%s %d %s :%s”, me.name, RPL_IRCOPS, sptr->name, buf);
sendto_one(sptr, “:%s %d %s :Yönetici listesi sonu”, me.name, RPL_ENDOFIRCOPS, sptr->name);

return 0;

Bunu m_ircops.c oLarak Kaydet edip Unreal3.2/Src/Modules e atıyoruz Sonra Ssh Login Olarak Sırayla ;

Kod:
cd Unreal3.2
make custommodule MODULEFILE=m_ircopsMake

Bittikten Sonra.. unrealircd.conf’a Giriyoruz pico unrealircd.conf ctrl+w yapıp;

Alıntı:
commands.so 

aRatıyoruz
Onun Altına ;


Alıntı:
loadmodule “src/modules/m_ircops.so”; 

 

Ekliyoruz Ve
ctrl + x e Basıyoruz y diyoruz enter yapıoruz daha sonra ;

Kod:
 ./unreal rehash

Yapıyoruz.. Modulumuz Kurulmuştur.

——————–*******************————————–
Services RooT Ekleme ;

Kod:
cd services
pico services.conf

Services.conf

Dosyasına Girdikten Sonra Aşağıdaki Satırı Buluyoruz ;

Alıntı:
# ServicesRoot Nick [REQUIRED]
# Specifies the Services “super-user”. The super-user, or “root” as
# Services Root Nickini Yaziniz

ServicesRoot NeTDeLiSi 

NeTDeLiSi Yazan Kısmı Siz Kendi Nickiniz Olarak Ayarlayıp Dosyadan Çıkın [ Ctrl + x + y ] Çıktıktan Sonra Servislerinizi Baştan Başlatınız..

Bazı Telnet Komutları ;

s Dizinde bulunan herşeyi listeler.
ls -a Gizli dosyalar ve dizinlerle beraber listeler.
ls -l Bütün dosyaları boyut ve tarihini göstererek listeler
tar -zxpf Uzantısı tar.gz olan sıkıştırılmış dosyaları açar
tar -xpf Uzantısı .tar olan dosyaları açar.
gunzip Uzantısı .gz olan dosları açar.
cp Dosyayı kopyalar.
mv Bir dosyayı başka bir dizine taşımanızı sağlar yada dosya adını değiştirir.
mkdir Yeni bir dizin oluşturmanızı sağlar.
rmdir Belirtilen dizini silmenizi sağlar.
rm Dosya silmenizi sağlar.
rm -rf Dizin silmenizi sağlar.
cd Belirtilen dizine geçmenizi sağlar.
cd .. Bir üst dizine geçmenizi sağlar.
cd ~ En üst dizine çıkmanızı sağlar
pico Belirtilen dosyayı text editör ile düzenlemenizi sağlar.
df Harddisk istatistiklerini gösterir.
quota Disk kullanımınızı gösterir.
uname İşletim sisteiminin durumunu gösterir.
last Hesabınıza yapılan en son bağlantıyı gösterir.
ps x Sizin çalıştırdığınız işlemleri gösterir.
kill -p PIDNO verilen işlemi durdurur.
passwd Shell hesabınıza girerken kullandığınız şifreyi değiştirmenizi sağlar.
Configure Ircd Ve Servicesiniziin iLk Kurulumunu Yapmanızı Sağlar
Make İrcd Nize Ve Servicesinizi Configure Yaptığınızda iÇindeki oz Dosyların Açılımını Yaparak kuruLumu TamamLamanızı Sağlar.
Make Install Makenin Devamıdır Complite i Bitirir..
Crontab Linux Da ÇoğunLukla İrcd ve ServicesLerin Kapandığında Otomatik Tekrar Açılması için Kullanılır..
Bu Komutu Kullana Bilmeniz iCin Bir Dosya olusturup içine Crontab in işlev Yapıcağı zaman
ve açacağı dosya yı belirtmeniz gerekir. Mesala Soner Dosyasına Bu işlevi Gerçeklestirdikten Sonra crontab soner yazıp Enterladınızda Devreye Girer..
Make Clean Çoğunlukla Unreal Serisinde Kullanılır. Src içinde Sonu .o uzantılı Dosyaları Ve Ircd Açılmasını Sağlayan Dosya yı Siler Bu Komuttan Sonra Tekrar Make Atmanız Gerekir.

—–0—– Genelde Sorulan Sorular —–0—–

1)Servislerim Gitti Nasıl Geri Getirebilirim?
Cevap : Telnete Login Olunuz Aşağıdaki Komutları Uygulayınız Aşağıdaki Komutlar Anope Içindir ;

 

Kod:
cd services
./servicesIrcServices Için ;
Kod:
cd services
./ircservices

Herhangi Sorununuz Yoksa Servisleriniz Gelmiştir.
2)Ya Ben Unreal Kurucam Nasıl Yaparım ?
Cevap : http://www.ircforumlari.net/showthread.php?t=3056
3)IrcServiceS Kurucam Nasıl Kurabilirim ?
Cevap : ircservices kurulumu (resimli) – turkce dil ve authcode status anlatimi
4)Sunucuma Nasıl Oper Eklerim ?
Cevap : Sunucunuza Eğer Oper/Admin Eklemek Istıyorsanız Aşağıdaki komutları Uyguluyanız ;

Kod:
cd Unreal3.2
pico opers.conf

Opers.Conf’a Girdikten Sonra Aşağıda VericeğimKodu Boş Bir Yere Yapıştırın ;


Alıntı:
oper Nick {
from {
userhost *@*;
};
password “Şifre”;
flags OorehwcLkbtBnW^Hv;
class clients;
maxlogins 1;
swhois “”;
}; 

Nick : Nick Yazan Yere Oper Ekleyeceğiniz Kişinin Nickini Yazın ..
Şifre : Şifre Yazan Yere Oper Ekleyeceğiniz Kişinin Oper Şifresini Yazınız ..
Yukarıdaki Uyguladıktan Sonra Dosyamızı Kayıt Edip Çıkıyoruz [ Ctrl + x +y ] Çıktıktan Sonra Aşağıdaki Komutları Mirc’Den Yani Sunucumuzdan Uyguluyoruz ..;

Kod:
/Rehash
/os oper add Nick

Eğer Admin Eklemek Isterseniz Oper Kodu Ile Admin Kodunu Değişiniz ;


Alıntı:
oper Nick {
from {
userhost *@*;
};
password “Şifre”;
flags OAorehwgcLkKbZtBnGzW^Hv;
class clients;
maxlogins 1;
swhois “”;
}; 

Eğer Network Eklemek Isterseniz .. ;


Alıntı:
oper Nick {
from {
userhost *@*;
};
password “Şifre”;
flags OoaArDRhwgcLkKbZtBnGNCzWHv*;
class clients;
swhois “ 1is a 12Root Administrator”;
}; Yukarıdaki Kodu Yazarak Sunucumuzun Ftpsine Giriyoruz Girdikten Sonra Orada Bulunan ;

5)/Motd /Rules Nasıl Yazarım ?
Cevap : Sunucuza Motd Rules Dosyası Hazırlamak Istıyorsanız Yapacağınız Uygulamalar Aşağıda Veriyorum ;
Kod:
Ftp://Domain.Com
Alıntı:
Unreal3.2 
Klasörüne Giriyoruz Ve Şimdi Herhangi Bir Wordpad Ile Motd Dosyası Hazırlıyoruz Ve Motd Dosyamızı ;


Alıntı:
ircd.motd 

Olarak Kayıt Edip Ftp Ye Unreal3.2 Klasörü Içine Atıyoruz Ftpyi Tercih Etmemdeki Neden Ise Motd un Renkli Olarak Görünmesidir Attıktan Sonra Mircden Yani Sunucudan ;

Kod:
/Rehash

Çekiyoruz Ve Motd Dosyamız Aktif Oluyor..
Rules Için Ise Aynı Uygulamaları Yapıyoruz Fakat Rules Dosyamızı ircd.rules Olarak Kayıt Ediyoruz .. Kısa Lafın Özü Bu Sorular Uzar Gider Umarım Azda Olsa Çokda Olsa Bir Veya Birkaç Kişinin Işine Yarar.. Umarım Emeğim Boşa Gitmez ;)

 Yazar ; NetDeLiSi

BU KONU IRC FORUMLARINDAN ALINTI YAPILMISTIR